aussietris.reismee.nl

Residentie Brisbane

Yes! Vandaag ben ik aangekomen in Brisbane. Gelukkig nog een beetje geslapen in het vliegtuig, maar nog lang niet genoeg. De komende dagen hoop ik dat ik snel in het nieuwe ritme kom!

Langs de duane gekomen vond ik gauw mijn tas vanmorgen. Hierna bracht ene Philip me naar mijn bestemming, een jeugdherberg aan de rand van het centrum van Brisbane. Een aardige mevrouw legde alles uit wb mn verblijf en eindelijk kon ik warm douchen en nieuwe kleren aandoen. De kamer is overigens prima, bed kast en stopcontact, alles wat ik nodig heb.

Ik heb nog niet veel mensen gezien in de residentie. Bijna iedereen is ergens rugby wk aan het kijken in een pub. Ik zou er ook nog heen gaan met een meisje uit barcelona, alleen volgens mij is di net vertrokken terwijl ik aan het bellen was. In ieder geval heb ik nu tijd om een verhaaltje online te zetten.

Vanmiddag heb ik Brisbane verkend. Het is een prachtige, schone stad vol aardige mensen. Het voelt redelijk dichtbij huis aan, omdat Australie zo westers is. Op het moment dat je je dat beseft herinnert een onbekende vogel je er met zijn rare gekakel weer aan dat je wel degelijk ver van huis bent. Ondanks dat het zondag is waren de winkels vandaag gewoon open. Ik heb wat eten en een Australische ov-kaart gekocht. Ook ben ik door de botanische tuinen gewandeld. Heerlijk rustgevend. Mensen die rustig in het gras zitten of tegen een boom leunen. Boten die rustig over de rivier kabbelen. En natuurlijk, zoals ik al zei, het geluid wat de exotische vogels voortbrengen.

Vanavond is een bezienswaardige lasershow te zien in de stad. Ik hoorde van iemand anders dat dat zelfs iedere avond is. Ik ben benieuwd of ik wakker kan blijven om het te zien! Zometeen gaat een Oosters meisje hier voor iedereen koken, dus ik ben benieuwd wat ik voorgeschoteld krijg.

Morgen is mijn eerste dagje school. Daar hoop ik wat meer mensen te ontmoeten, wellicht wordt het leuk. Ik zaljullie op de hoogte houden!

Groetens van mij:)

Reacties

Reacties

Marianne

Ha Tris, was fijn vanmorgen je stem te horen! Jammer dat er geen Wifi is, maar papa heeft een idee om dat te tackelen.
Wat zul je moe zijn! Hoop dat je straks je bed in kunt duiken en doorslaapt. Morgen spannende eerste dag. Slaap lekker en morgen veel plezier gewenst! Liefs van ons allen, M

Bas Karis

Slaap lekker man! Veel plezier morgen!

Steven

Mooi verhaaltje, veel plezier en hou het rustig met alle dames daar meneer.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!