aussietris.reismee.nl

Werken in Bundy

G'day mates,

alweer te lang zonder iets van me te laten horen in aussie. De tijd vliegt dan ook nu ik regelmaat heb gevonden in het relatief kleine boerenstadje Bundaberg (Bundy). Ruim een maand geleden werd het tijd om in plaats van louter geld uit te geven ook wat te verdienen. Nina is in feb terug naar Zwitserland vertrokken na een fantastische tijd in het Zuiden van Aussie (Victoria) te hebben gehad.

In Melbourne aangekomen werden we opgepikt door Leo, Isa en Nick. Bemand in een campervan met een extra tent, tafel en stoeltjes begonnen we ons Great Ocean Road avontuur. Vrij als vogels trokken we gedurende 2 weken naar fantastische plekken over de Zuidkust. Watervallen, surfstranden, barbeques, the 12 apostles: geweldig.

Hoe graag we het nog langer hadden laten duren, helaas kwam ook aan deze trip een eind. Nick moest in Melbourne op het vliegtuig en Leo en Isa reden door richting Noord. Nina en ik hebben Melbourne een kleine week bekeken en ik heb daar zelfs nog een oud klasgenootje ontmoet die in een suburb als au pair werkte. Super cool om zo iemand aan de andere kant van de wereld te zien.

Van Mel naar Brissie. Hier hadden Nina en ik afscheid genomen. Dave (Canada) was echter al in Brissie, dus ik had geen tijd om alleen te zijn. Na iets teveel belletjes naar mijn mening en een te lange week zijn we naar Bundy getreind en hadden we een plekje weten te bemachtigen in een van de 12 hostels hier. Desperately wanted amongst backpackers, vies, maar met verzekering van werk.

De tweede dag konden we beginnen met Passievruchten plukken. Dit hebben we ruim een maand gedaan. Aanvankelijk was het werk zwaar, maar geleidelijk werd het steeds gemakkelijker. Het heeft ook absoluut zijn charme om in de zon in de groene velden verse vruchten te plukken en zo nu en doen stiekem zelf eentje op te eten als de baas niet kijkt..

We verdienen goed. Na het werk gaan we zo nu en dan naar een pokertoernooitje in het centrum, voetballen we met vrienden, maken we een filmpje en meestal besteden we goed tijd om lekker eten te maken. In de hostel hangt een leuke sfeer en we hebben veel nieuwe vrienden gemaakt. Twee weken geleden is Michiel, een Nedelrandse tennisvriend, overgekomen en ook aan de slag gegaan als fruitplukker.

Dave en ik werken nu op een gingerfarm. Weliswaar eentonig lopendeband werk, maar met een muziekje, vrienden en het vooruitzicht op een koud biertje aan het eind van de dag toch best uit te houden. En het is natuurlijk ook mooi meegenomen om altijd gratis gember op zak te hebben;).

In mei ga ik via Brissie weer naar Cairns om daar met een vriend uit NL de tropen iets beter te leren kennen. We hebben al leuke plannen gemaakt. In juni ga ik naar Bali waar Dave en Michiel ook zullen zijn en misschien zelfs nog meer kennissen vanuit Bundy. Ik blijf daar een kleine maand en op 28 juni kom ik alweer aan op Schiphol!!!!! Tijd vliegt, niet normaal..

IEdereen hartelijke groetjes en tot horens!!!!

Tris

Reacties

Reacties

Marianne

Ha Tris, fijn dat je weer even "de pen oppakt".
Kan me voorstellen dat de tijd nu vliegt, maar als je straks weer elke dag iets nieuws beleeft lijken de dagen langer te duren.
Fijn dat je weer werk hebt en dat het goed verdient. Helpt om er straks een waardige afsluiting van dit bijzondere jaar van te maken. Wat dat betreft is het inderdaad snel gegaan. Als je op de 28e juni thuiskomt ben je bijna 10 maanden weg geweest!
Maar nu heb je nog zo'n twee-en-een-halve maand tegoed. Geniet ervan!
Hartelijke groeten aan Michiel en binnenkort ook aan Bas. Leuk dat je steeds "oude en nieuwe" bekenden tegenkomt.
Veel liefs van ons alledrie, M.

Lars van Heel

Hoi Tristan, hoe gaat het met jou? Met mij gaat het goed. Ik mis jou heel erg. Mis jij mij ook een beetje?
Ik heb nu twee weken meivakantie en ben bij papa. hoe is het weer bij jou, hier is het een beetje koud en nat. In de vakantie gaan we ook nog de verjaardag van Thomas vieren. Ik hoop je snel weer te zien, nog veel plezier in Australie, groetjes van Lars

Thomas van Heel

Hoi Tristan, Ik mis je heel erg, gaat alles goed daar, ben je lekker aan het chillen??
Ik hoop dat het goed gaat met je daar in Australie, het was leuk om je even aan de telefoon te hebben met pasen. Ik ben benieuwd wat je daar eigenlijk eet! Groetjes van Thomas

Mike van Heel

Hoi Tristan, leuk om weer wat van je te horen, je hebt gelijk de tijd vliegt voorbij en voordat je het weet is het alweer 28 juni! Wat zal het een grote overgang zijn om weer hier in Nederland te zijn na 10 maanden Australie, maar je hebt een enorme hoeveelheid dingen gezien en mee gemaakt die je nooit meer zal vergeten. Het was even leuk om je stem te horen via de telefoon. Wij met ons drieen denken veel aan je en vooral de jongens missen je, maar dat hebben ze ook geschreven. Nog heel veel plezier toegewenst deze laatste periode, sla alles goed op zodat je het nooit meer vergeet. De hartelijke groeten van Mike, Thomas en Lars

van Heel-Stavast

Als je dit binnenkrijgt Tris, want er gaat wel eens iets mis met reageren:Toch een enorm voorrecht, dat je dit allemaal beleven kan en mag! Wat zal jij het straks saai vinden in Groningen, na al je belevenissen!
Addy

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!