aussietris.reismee.nl

Eerste daagje in de grote stad

Hallo allemaal!

gister heb ik mijn eerste schooldag gehad. Ik heb ook op de school een aantal nieuwe vrienden en vriendinnen gemaakt (vooral zwitserse).Het is hier erg gezellig, iedereen is aardig. Het niveau van de cambridge cursus advanced is prima te doen, het sluit goed aan op wat ik heb gehad op school.

De mensen in de residentie zijn ook erg aardig. Ik was zondagavond met een spaans meisje naar een pub gegaan in de stad. Bier is hier overigens erg duur, 4-10 dollar voor een biertje in de kroeg en 3 dollar in de supermarkt!!!!! Maar het was erg gezellig. Toen we terugkwamen hadden we niet echt iets wat we konden eten, dus we dachten dat dit problematisch zou zijn. Maar toen we in de residentie aankwamen hing daar een heerlijke sfeer. Iedereen was eten aan het maken er lagen grote lappen vlees op een barbecue en we mochten met iedereen meeeten. We werden direct in de groep genomen en konden eten wat we wilden.

Na een redelijke nachtrust stond ik gisterochtend vroeg op 6:30 am. Ontbijtjes hie rzijn prima. Met een braziliaans meisje van een andere school en een ander(danzondagavond)spaans meisje van dezelfde school ben ik naar school gekomen. Hoewel ik iets te laat aankwam was alles erg duidelijk vanaf het begin. Ik moest nog een test doen (luistertoets, schrijfopdracht en conversatie) en toen ik deze positief had afgelegd werd ik toegelaten op de cambridgecursus. We kregen een rondleiding door de school en door de belangrijke delen van de stad en tijdens dit maakte iedereen kennis met elkaar. Ik vormde al gauw een groepje met 3 zwitserse jongeren. Met hen heb ik geluncht en daarna kregen we de eerste engelse les. Die ging prima, ik zit met leuke mensen in de klas en heb een grappige en goede leraar.

Na school heb ik met de zwitsers een 18+card gehaald bij de gemeente (ze vragen hier zelfs id bij een pub als je 26 bent!), en aansluitend hebben we een biertje gedaan (tip ga niet in de winkelstraat 'queen street' een biertje doen, kost al gauw een tientje:P). Maar het was wel erg gezellig.

Terug in de residentie heb ik nog even gechilld met mn huisgenoten en prima avondgegeten. Omdat ik redelijk vroeg (21:00pm) ben gaan slapen, werd ik vanacht 3:20 al wakker en kon niet meer in slaap komen. Gelukkig hadik mijn iPad:).

Nu ben ik in de school en over 5 minuutjes moet ik naar mn les. Vanavon of morgen hoop ik wat foto's die ik op weg naar school vanochtend heb gemaakt te kunnen uploaden, zodat jullie een idee krijgen hoe brisbane er een beetje uiziet. In ieder geval, iedereen de groetjes!!!

laterzz

Reacties

Reacties

Mike

Hoi Tristan,

Zo te lezen gaat het allemaal prima daar! Vooral de meisjes trekken je erg aan, goed om te horen. Ben benieuwd om wat foto's te zien, maar dat komt nog wel. Wat heb ik aan je lopen denken tijdens die enorme reis en wat zal je moe zijn geweest. Ook goed om te horen dat het op school ook goed gaat!
De hartelijke groeten van ons drieen, Mike, Thomas en Lars

marianne

Ha lieve Tris,
fijn om wat te horen, zowel tijdens het telefoontje (voor jou vanmorgen vroeg, voor ons gisterenavond laat, blijft raar dat tijdsverschil...), als hier via je weblog. Veel nieuwe indrukken, gelukkig zo te horen positief!
Morgen (woensdag) zal ik skype aan laten staan. Mocht ik niet direct opnemen als je belt stuur dan een sm's-je, dan reageer ik meteen.
Sterkte op moeilijke momenten, die worden minder als je eenmaal goed in het ritme bent en meer slaap kunt pakken!
Veel liefs van ons allen, M

Caroline Karis

ha Tristan, het begin is in ieder geval goed! Ik ben heel benieuwd naar je foto's. Wij missen je aanloop wel hoor hier in huis. Leuk om je zo te kunnen volgen, groetjes en plezier daar, Caroline

Marion Roerink

Hoi Tristan

Leuk om te lezen wat je zoal op een dag doet. We lezen met z'n allen je blog elke dag. Gek dat je dat je zover weg bent, maar je lijkt niet ver weg door je verhalen.
Have fun, Marion

Moster Grethe

Dear Tristan,

Hope you are feeling better after jet lag. I'm sure you will make lots of friends. Pity you don't have internet at your lodging. But so nice to here from you. i can make a (strange) translation of your Dutch letters to Danish - more understandable in spite of the funny translation. So I will follow you and your adventures. Lots of love from moster Grethe.

Robbert Sweijen

hee man,

alles gaat prima zo te horen in Australie? Elke avond een met een ander meisje op stap en ook nog eens lekker exotisch. Je lijkt Carl wel met al die chicks uit verschillende landen. Ook heb je hopelijk wel het bier goed gebudgeteerd want als alles 4 euro kost dan ben je denk ik in december al weer in Nederland vanwege geldproblemen (in Rotterdam kan ik 4 biertjes voor dat geld krijgen:p). Maar zonder grappen. Mooi om te zien dat het goed gaat en de mensen en de school daar leuk zijn. Veel plezier nog en blijf doorgaan met posten!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!