aussietris.reismee.nl

Goldcoast, Surfers Paradise

G'day mates!

Alweer maandag 26 september, wat gaat de tijd toch snel. Heb zojuist de schooldag afgerond en vind nu wat tijd op 't internet. Het weer in Brisbane is op dit moment wat minder, wolken trekken gevaarlijk over de stad, maar wellicht houden we het droog.

Het was weer een topweekend de afgelopen dagen. Vrijdagmiddag was iedereen blij dat de relatief zware schoolweek erop zat en snel ging iedereen z'n eigen ding doen. In mijn geval was dat naar een poolcentrum met Leandro. De plek was tevens een cyber lounge waar meer dan 50 man in rijen starcraft zitten te spelen. Niet normaal hoe snel die mensen klikken, Algis zou er nog wat van kunnen leren!

Na het poolen terug naar de residentie om daar snel al het huiswerk voor het weekend te doen en de eerste avondmaaltijd te nuttigen. Na een douche begonnen we ons allemaal klaar te maken voor een 2e diner (overigens namen alleen de mannen 2 maaltijden hoor:P), namelijk een barbecue. Grote lappen vlees en chinees gekruide kippenpoten in overvloed. Gepofte aardappels en mais, echt té chill allemaal. De meiden die alles hadden ingekocht hadden ook bier en wijn ingeslagen, dus er was zelfs relatief goedkoop alcohol:).

Na gezellig gebarbecued te hebben op naar het vrijdagavond uitgaansleven van Brisbane. Ik was met Etienne en Arthur (van Navitas) naar 'Met' in de valley gegaan: epische club (we hadden free tickets via Navitas!!:D:D). Was een topnacht. Keihard gefeest. Ik lag na 4en in mn bed geloof ik, en moest de volgende dag half 8 op om naar Goldcoast, Surfers Paradise te gaan.

Met een groep van 4 meiden en 3 boys uit Navitas (1 jongen, Asir kwam ergens anders vandaan) richting het strand. In Surfers paradise hebben we met moeite een hostel geboekt voor de nacht, alles zat overvol, aangezien er voor studenten een olympische spelen was dat weekend. Maar we hadden iig een slaapplek.

Lekker stranddagje gehad en in de golven gezwommen, hier was ik verstandig genoeg om wel sunblock op te doen. Daarna geluncht en ontbijt/lunch voor de volgende dagingeslagen. Ook hadden we wat bier en chips voor in de avond. Dit hebben we tijdens de avond gegeten en gedronken was echt super chill. De sfeer in de hostel was erg gezellig. Ook hier hebben we nog gepoold. Uiteindelijk 's avonds bij de Mac gegeten om wat geld te sparen en 's avonds nog wat gedronken in een pub. Het was jammer, want Juan en ik hadden shorts aan en je kon alleen maar de clubs in met een lange broek. Maar aangezien we nog erg moe waren van de vorige dag boeide het toch niet zo veel.

Zondag ochtend zijn we met de bus naar biron bay gegaan en hier ben ik in mn gezicht verbrand. Het was bewolkt dus ik dacht dat sunblock niet nodig was, vergissing. Maar toch een leuke strandwandeling gemaakt en een ijsje gegeten en winkeltjes bekeken. Uiteindelijk moesten we 4 uur lang terug met de bus, dat was minder, best wel saai:P.

Toch echt een super relax weekend gehad en we kunnen voor aankomende donderdag kaartjes voor gratis drankjes in een club hier in Brisbane krijgen, dus daar heb ik ook al weer zin in. Vanavond ga ik denk ik niet uit om wat slaap in te halen.

Nou dat was weer een lang verhaal, je kunt overigens ook nog wat foto's checken die ik gister heb geupload. Hoop weer wat leuke reacties te krijgen!:D

Greeeetz

Reacties

Reacties

Mike van Heel

Hoi Tristan,

Wat heb jij het geweldig in Australie en wat leuk om zo op deze manier bij te blijven. Mooie foto's, en leuke verhalen, kom je nog wel terug? Vooral het stappen is daar toch wel anders dan in Nederland of niet? Leuk dat je al veel vrienden en vriendinnen hebt na zo een relatief korte tijd, vooral die foto op het strand ziet er gezellig uit. Veel succes gewenst voor de komende week en geniet er maar lekker van. De hartelijke groeten van Mike, Thomas en Lars

Marianne

Ha Tris,
Wat een heerlijke tijd en mooie belevenissen.
Vergeet inderdaad de sunblock niet te vaak. Je zit wat dichter bij de evenaar, dus ook "schaduwzon" kan hard aankomen.
Geniet ze,
veel liefs, M

Addy Stavast

Hi Feestbeest.
Je hebt een daverende tijd in Down Under.
Je verbrandt er vlugger dan in Zuid-Afrika. Je zit vlak onder het "onzongat" dus altijd de sunblock op.
Zijn daar geen haaiennetten? Uitkijken voor die beesten, ze komen tot aan het strand.
Zo te lezen, lijd je geen honger........en dorst al evenmin. Ben jij dat joch met dat witte overhemd en die lach van oor tot oor. Ergens boven /midden.
Je laatste foto die ik van je heb, dateert nog uit je kleutertijd. Oma Addy

Tristan

Heey oma addy!
Nee ik ben de jongen links van de jongen met het biertje. Leuk dat je ook een kijkje neemt op mn weblog en bedankt voor de extra fotoruimte!
Groetjes, tristan

Addy Stavast

Nee hoor Tris, ik had het goed, maar verkeerd beschreven.
Je hebt een wit kraagje , een grijs vest en een zwart jasje aan, dus de jongen met die bierfles in de hand, staat naast je. Toch?
Ik ben een nieuwsgierig mens en volg graag je belevenissen bij de Aussies! oma Addy

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!