aussietris.reismee.nl

Stradbroke Island

G'day everybody,

wow, het is vandaag alweer precies een maand geleden dat ik aankwam in Brisbane en het lijkt nu al alsof ik hier mn hele leven gewoond heb. Ik heb echt een fantastische tijd hier.

Dit weekend was natuurlijk weer toppie. Zaterdagochtend had het alleen keihard geregend, je zag echt geen hand voor ogen als je naar buiten keek, maar gelukkig klaarde het na de tropische bui op. Eigenlijk niet heel veel gedaan die dag, behalve lang in bed gelegen, een filmpje gekeken en een bezoekje gebracht aan het centrum met Anne (Nederlandse dame:)).

Zondag was wel bijzonder. Na vroeg op te zijn gestaan hebben we met een hele groep, zowel mensen van Navitas als van de residentie als via via kennissen de trein gepakt richting Stradbroke Island. Met een boot word je daar overgezet van het vaste land naar deze hemelse plaats.

We hebben genoten van prachting uitzicht vanaf een uitzichtspunt. Overigens was het weer erg relaxed, rond de 25 graden en zelden een wolkje te spotten. Na een wandeling gingen de meiden alvast naar het strand en hebben de boys wat eten gehaald bij een lokale supermarkt verderop. Hierna zijn wij natuurlijk ook gaan zwemmen.

Gigagolven heb je daar, hoor! Heerlijk om keer op keer heen en weer te vliegen in de zee. En het water was ongelofelijk helder. Bovendien hadden wij een relatief klein en rustig strand verkozen boven the main beach. Dat was ook erg chill. Maar goed, je snapt wel, eten, drinken, zonnen, zwemmen, ik zou zo wel heel veel daagjes kunnen doorbrengen. Let wel, rond een uur of 3-half 4 vloog er een helikopter langs de kust die ons seinde dat we uit het water moesten gaan: HAAIEN GESIGNALEERD.

Was wel grappig want we kregen pas de volgende ochtend te horen dat het sein wat de kustwacht ons gaf dit betekende, anders waren we wellicht met wat haastigere spoed het water uitgegaan!

Anyway, we hadden hierna nog wat gedronken en onverschrokken surfers bekeken die blijkbaar dachten dat ze wel opgewassen waren tegen haaien. Een collegasurfer in Sydney (volgens mij Sydney, of ergens daar in de buurt) kon zijn laatste zwemtocht dezelfde dag in ieder geval niet navertellen, dus echt wel opgegeten door een haai...

En vandaag en gister waren weer gewone schooldaagjes. Een grappige gebeurtenis was overigens dat ik naar aanleiding van een aantal foto's op facebook inmiddels door verschillende mensen met Alfred Neuman wordt vergeleken. Natuurlijk even opgezocht op mn iPad en de hele klas lag in een deuk, met name John, de leraar:p. Ik kan me overigens herinneren dat Peter (mn oom)jaren geleden ook al zoiets heeft gezegd!;)

Ik ga zo kijken of ik nog wat fototjes van dit weekend kan uploaden. Dan kunnen jullie zien hoe mooi het werkelijk was zondag.

Groetjes iedereen!!!!:D

Reacties

Reacties

Edgar

Hoi tris, Fantastisch mooi daar, schitterende foto's. Ik wordt alleen niet helemaal gelukkig van die haaientoestand, ga maar niet te ver uit de kust zwemmen. Dit is een prachtige plek om na je cursus nog een keer naar toe te gaan.

Jules

De vergelijking met Alfred Neuman is zeer treffend, maar die van jamai is ook nog steeds een goeie.

Mike van Heel

Hoi Tristan,

Het blijft heerlijk om zo contact met je te houden en de foto's te bekijken! Wat is het mooi daar, ik kan me voorstellen dat je het daar heerlijk hebt. Die haaien horen wij alleen maar op discovery, maar als ze honger hebben kom je ze liever niet tegen!!! Pas maar op, want ze komen inderdaad tot vlak aan de kust. Kom je nog terug of blijf je daar....Prachtige foto's, sommige zijn inderdaad net een postcard, geweldig!
Van een koud en regenachtig Nederland de hartelijke groeten van Mike, Thomas en Lars

Myriam

He Tristan, eindelijk eens je foto's bekeken en je verhalen gelezen, jee, je bent alweer bijna anderhalve maand weg! De tijd gaat inderdaad erg snel. Wat is het daar mooi, zeg, het is niet te geloven dat jij daar nu gewoon zit en het allemaal meemaakt. Ik hoorde van je ouders dat je wel hard moet werken en lange dagen moet maken op school. Ik hoop dat er genoeg tijd overblijft voor de leuke dingen. Zo te zien aan de foto's lukt dat wel. In Nederland blijft alles hetzelfde! Geniet maar, ik ga je verhalen volgen. Heel veel liefs Myriam

Peter Geervliet

Hallo Dude,
Goed verhaal over die haaien. Omdat je nu op een wat gematigdere breedte bent zal de zee ongetwijfeld 'invested' zijn met witte haaien/tijgerhaaien. Het probleem is dat praktisch alle mensen die in zee gebeten, of erger, opgegeten worden door haaien, hun aanvaller niet eens zien aankomen.
Beter dus om de aanwijzingen van helikopters (ongelofelijk, probeer je dat in Nederland eens voor te stellen) en ander bedienend personeel op te volgen. Foto's die je maakt zijn schitterend. Keep them coming !
Hier alles in orde.
Groet Peter

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!