aussietris.reismee.nl

Ergens in NSW

Holaa,

vorige week niets geupload, maar nu dan weer een reisverhaaltje:). Vorig weekend was opzich niet zo heel bijzonder, vrijdag uit in the valley naar een vette club, was erg leuk:).Zaterdag niks gedaan, gewoon beetje uitgerust daar we pas laaat terugkwamenvrijdagnacht. Zondag ben ik met Nina en Johnnie naar de Australie Zoo geweest, maar overallviel dit een beetje tegen. Wel bijzondere dieren en shows gezien maar ik had er iets meer van verwacht. Wellicht zijn dierentuinen gewoon niet helemaal mijn ding.

In ieder geval was vorige week normaal gelopen, donderdag wezen stappen met een grotegroep van onder andere mensen van de residentie. En afgelopenvrijdag begon mn (eerste) grote surfavontuur. Twee bussen volgeladen met jongeren gingen opweg naarNew South Wales. Eigenlijk weet ik niet eens precies waar we waren, maar er was strand, zon en gezelligheid, dus het maakte niet zoveel uit:).

De busrit was langen we kwamen 2 uur 'snachts aan ofzo (maar dan wel zomertijd, die in NSW wel geldt en niet in Queensland, gekke Australiers). Anyway, volgende ochtend zonder genade 7 am gewekt en na een ontbijt klaargestoomd voor de eerste surfles. Ze hadden gelukkig grote potten met zonnebrand staan en wetsuits zodat het niet te koud was in 't water.

Het surfen was echt super cool en het ging erg goed! Na 2 uur even gerelaxed op het strand, potje voetbal gespeeld en iedereen goed leren kennen. We vormden al gelijk een groep met mensen van andere scholen.Na een gigantische lunch, god wat maakt dat surfen hongerig, weer 2-3 uur gesurft. Het bleef natuurlijk leuk. Daarna nog even naar het centrum gegaan met iedereen en wat drank ingeslagen voor de avond.

Daarna gewoon lekker genoten van de laatste zon en het mooie uitzicht terwijl we een biertje dronken en wachtten op t avondeten. In de avond was het super gezellig en hebben we hilarische spelletjes gespeeld en gefeest. Inmiddels is iedereen vrienden met iedereen, dus dat maakt het nog eens extra leuk. Het was echt top.

De volgende ochtend weer vroeg op met maar een paar uurtjes slaap natuurlijken een droge mond.. Maar surfen maakt veel goed, zelfs de spierpijn:p. Uiteindelijk nog lekker liggen bakken in de zon, ben niet verbrand dit keer!:D Wel bruin;). En weer een reusachtige lunch genuttigd. Op de terugweg nog even gestopt bij Byron Bay dat op de route lag en 's avonds kwamen we aan van een uitputtend maar super geslaagd weekend.

Gister hebben we de eerste toetsdag gehad (oefenexamen). Net alles nagekeken en het is goed gegaan, alleen mn writing skills zijn nog niet echt top. Dus daar dan maar de komende tijd aan werken!! Vandaag schrijf ik me in voor Dreamworld trip voor as zaterdag, en we plannen omvrijdag een bbq te houden.Volgende week willen wemet de grote groep die we dit weekend gemaakt hebben richting Noosa rijden met gehuurde auto's en daar het weekend te verblijven. Hoop dat dat gaat lukken!!

Nou, jullie zijn weer op de hoogte van alles, ik ben nog steeds blij met de reacties, dus hoop jullie allemaal weer te horen!

Greeeetzz

Reacties

Reacties

Edgar

Hoi Tris, fijn dat we vanochtend (vanavond) nog even met elkaar konden bellen. Goed te horen dat ook de cursus goed gaat hoewel ik me realiseer dat het veel werk is. Gelukkig is er tijd genoeg over om te genieten. Blijf zoveel mogelijk tripjes maken, de omgeving is echt schitterend. Laat nog even weten of het mogeljk is ergens de surffoto's te bekijken.

Mike van Heel

Hoi Tristan,

Wat fijn om te horen dat de eerste toets goed is verlopen, fijn om dat al te weten. Het blijft genieten daar in het verre Australie. Leuk ook om te horen dat je al zo veel mensen hebt leren kennen dat maakt het alleen maar gezelliger. Thomas en Lars willen zelf ook een kort berichtje sturen, Thomas kan zelf typen, en Lars help ik een handje.
Groeten van Mike

Thomas van Heel

Hoi Tristan,
Hoe gaat het daar in Australie? Ik hoop dat het goed gaat. In ieder geval met mij gaat het goed. Waar het bij ons nacht is is het bij jullie dag en dat vind ik cool!
De hartelijke groeten en liefs Thomas

Lars van Heel

Hoi Tristan, Hoe gaat die met jou? Wij zijn naar de Intertoys geweest en weet je wat ik heb gekocht? Een boekje en het heetSuper Dolfje, Dolfje weerwolf, want ik zit nu in groep 3 en kan al een beetje woordjes lezen dus dit is alvast om te oefenen. En ik heb ook nog een lichtzwaard gekocht zodat ik samen met Thomas kan spelen. Ik hoop dat je een suipertijd hebt in Australie en ik mis je best wel om samen mee te spelen, Groetjes en liefs van Lars

Tristan

Heey lieve van heeltjes! Wat goed van jullie dat jullie ook iets schrijven jongens! En thomas al helemaal alleen! Zonder spelfouten, chapeau. Dat het bij jullie dag is als het bij ons nacht is komt doordat de wereld rond is. Dat heb je vast al geleerd op school, he thomas? En lars, wat goed dat jij een boek heb gekocht! Ik heb zelf vroeger ook dolfje weerwolfje gelezen. Heel spannend! Als ik terug ben moet je me je lightsaber ook maar laten zien:).
Mike, het is fijn dat je altijd reageert, het maakt de afstand wat kleiner, en ik vind het leuk om je op deze manier op de hoogte te houden van mijn avonturen. Ook tof dat je de kids er bij betrekt. Ik ga nu maar naar bed want moet morgen weer vroeg op voor een spreekvaardigheidsopdracht. Liefs van tristan.

Bas Karis

Ey sjakie, die verhalen klinken echt super! Een droomleventje heb jij nu! Eerst even leren en dan weer stappen en chillen met een leuke groep mensen. Geniet ervan man!

jules

Gozer klinkt echt top! Wou dat ik nu zo'n leven had

Marianne

Ha Tris,
Je was net aan het vertellen, maar de verbinding werd verbroken. Ik hoop dat je zo nog even terugbelt om verder te praten, alhoewel bovenstaande verhaal al veel zegt. Fijn dat we via zowel telefoon als weblog contact met elkaar houden, maakt inderdaad de afstand kleiner.
Ben wel blij dat je armen en benen nog hebt. Dat surfen zit me niet helemaal lekker, let goed op de helicopters!
Fijn dat er een goede afwisseling is van leren en leuke dingen doen. En ook fijn dat er zoveel leuke mensen zijn en goede sfeer. Veel plezier en liefs van ons, M

Addy Stavast

Hoi Tris,
Met verbazing zit ik te lezen, wat jij allemaal onderneemt, naast je studie. Voor een ouwe taart , zoals ik, is zoiets verbijsterend. Goed dat je toets geslaagd is. Een pracht tocht naar New South Wales en er gaat nog meer gebeuren.
Ik geloof, dat jij nooit meer terug komt! Groet, oma Addy

Robbert Sweijen

Hee Baas!

Chill om te horen dat alles nog goed gaat aan de andere kant van de wereld. Je stukjes blijven leuk om te lezen en ik weet denk ik al een goed onderwerp voor je volgende boek:) In Nederland is alles een beetje op z'n kop. Eurocrisis, protesten en zelfs Feyenoord owned Ajax in de Arena(uiteindelijk maar 1-1, maar zelfs Bertus vond Feyenoord beter). In Rotterdam gaat alles prima en je moet sowieso een keertje langskomen als je weer terugbent en ook genieten van het studentenleven.

Veel plezier nog en laat nog eens van je Horen!

Robbie Swagga

Marion Roerink

Hey Tristan,

Erg leuk om je op deze manier te volgen. Wat beleef jij veel in korte tijd. De foto's zijn prachtig en doen af en toe aan een paradijs denken. Goed dat je toets zo goed gegaan is. Je Engels zal ondertussen al wel erg verbeterd zijn. Denk je al in het Engels?

distelvlinder@ziggo.nl

Hi Tristan,
In je laatste bericht schreef je , dat je naar Noosa zou rijden in gehuurde auto's. Is de tocht goed verlopen?
Zat jij ook achter het stuur? Voor zover ik weet, heb je je rijbewijs al. Valt het mee, dat links rijden?
Heb je al echt Australische vrienden gemaakt?
Ik heb geen idee, waaruit jouw studieploeg bestaat.
Als je opnieuw gaat surfen, kijk je wel goed uit?? Wij willen je graag héél terugzien!
Groetjes,
oma Addy

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!