aussietris.reismee.nl

Noosa

Jeejee, wat een heerlijk bestaantje hier. Op een aantal regenbuien na is het weer erg mooi. Gister was het de hele dag stralend blauw, zodat nina en ik kozen voor een wandeling door het national park in noosa. Eergister hebben we het prachtige byron achter ons gelaten en hebben we koers gezet naar noosa, wat in een woord schitterend is. In noosa mondt een rivier uit in de oceaan wat een soort langerekt dorpje creeert met drukkere en minder drukke plekjes. Huizen bezetten de kust langs de rivier wat snachts een gala aan lichtjes oplevert. Nina en ik zitten in halse lodge, een super gezellige hostel dicht bij het strand en aan de rand van het centrum van noosa heads, het hoofdgedeelte van noosa. De eerste avond hadden we gegeten in het restaurantje wat bij halse lodge hoort, waarna we kennis maakte met de andere gasten in de hostel. Er is een pingpong tafel en met een biertje in de hand rond de tafel spelen leverde leuke momenten op. Halse lodge is erg sociaal, veel mensen komen hier alleen, dus contact is snel gelegd. Gister na een lekker ontbijt, eindelijk eens wat ei:), gingen nin en ik dus naar het national park. Het was indrukewekkend te zien hoe mooi de natuur hier is. Het zeewater is kristalhelder en overal om je heen hoorde je vreemde vogels tjirpen. We hoorde zelfs een koala, maar we konden hem helaas niet zien, wat ook niet zo gek is daar ze zich goed verstoppen in de toppen van de bomen. Na een bezoekje aan 2 verschillende stranden hadden we wat eten ingeslagenvoor de komende week en het ons gemakkelijk gemaakt in de hostel. Ik maakte met een vette gozer van texas een strandwandeling terwijl de zon onder ging, al was het helaas te bewolkt om de zon goed te zien. Met een zelfgemaakte fetasalade genuttigd te hebben brgon de avond weer op gang te komen en dankzij het dek kaarten van bas, thanks again, mate, heb ik wat nieuwe bierspelletjes geleerd. 's Nachts hebben we op het strand de sterrenhemel bekeken, het was al weer wat opgeklaard. Een brits meisje had een app op dr htc die alle sterrenbeelden benoemde wanneer je het schermpje op de hemel richtte. Bijzonder, ik had eigenlijk nog niet van google sky op een mobiel gehoord^^. maar op die manier heb ik wel wat nieuwe sterrenbeelden geleerd. Zojuist lekker ontbijtje gemaakt, en als de wolken zo wegtrekken ga ik denk ik een surfboard huren voor vandaag en lekker nnaar het strand. Hartrlijke groetjes iedereen, en ik probeer ook nog de foto's die nina en ik hebben gemaakt in het national park te uploaden! Ciao

Reacties

Reacties

Mike van Heel

Tristan, hartelijk gefeliciteerd met je 19 e verjaardag vandaag!ik hoop dat je een heerlijke dag zult hebben daar in het verre en mooie Australie. Ik heb gisteren heel even contact gehad met je moeder en zij vertelde mij dat je vandaag een barbeque zult hebben met wat vrienden erbij! Ik zal aan je denken vandaag en hier is het weer ronduit slecht te noemen, regen, regen en nog eens regen, bah! Geniet er maar lekker van. En mocht ik je niet meer spreken ook al een hele fijne kerst en een super goed 2012 toegewenst van Mike, Thomas en Lars!

Myriam Supicic

Tristan, van harte gefeliciteerd. Een dag te laat (voor jou waarschijnlijk 2 dagen te laat als je het leest). Wel een heel bijzondere verjaardag, met eindelijk eens mooi op 21 december! langste dag van het jaar ipv kortste dag. Wat ga je allemaal voor spannends doen met Kerst? Aan het strand liggen, sterrenhemels bekijken? Klinkt super en heel romantisch! Rade roept me, ik moet naar boven. Groetjes Myriam

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!